Lymfedeema, (Lymfaödeema) että levitteet

Lymfedeema; Lymfaödeema; Käsivarsi Lymfedeema; Osuusajat Lymfedeema; Jalkojen turvotus; Käsivarsi turvotus; Akuutti vs. vähitellen puhkeavat Lymfedeema; Miten diagnosoida Lymfedeema; Lymfedeema että levitteet; Lymfedeema lapsille; Vaiheisiin Lymfedeema; fibroosi; Komplikaatiot; Lymphedema Finland (Finnish)

Moderator: Senior Moderators

Postby patoco » Sat Jul 26, 2008 11:12 am

Onko Lymfedeema – (Lymfaödeema) levitä muille alueille kehon?

Keskustelu:

Voiko Lymfedeema – (Lymfaödeema) levitä teidän jalat omaan vatsaan? Voiko se levisi teidän aseita? Tämä kysymys on pyydetty jokaiseen online-tuen ryhmään olen, ja se on pyydetty monta kertaa. From elämän kokemusta niille meistä, jotka ovat kokeneet tämän, meidän olisi vastaus on raikuva "kyllä"!

Disclaimer:

Esitän vastuuvapauslauseke tässä artikkelissa vain, koska en ole lääkäri, eikä ovat Lymfedeema – (Lymfaödeema) potilaille jotka ovat pyytäneet tämän kysymyksen eri luettelon jonka jäsen olen. Me olemme vain ihmisiä yritetään ymmärtää, mitä maailmassa on meneillään kanssa elinten ja yrittää vastata kysymykseen, että lääketieteen maailma on joko hiljaa noin tai oblivious.

Mitä minä osuus perustuu omassa experiencem tutkimuksen ja tiedon eteenpäin minulle lääkäri Kävin jotka erikoistunut hoitoon Lymfedeema – (Lymfaödeema) .

Syyt:

Ensisijainen Lymfedeema – (Lymfaödeema) potilaat ovat aina riski Lymfedeema – (Lymfaödeema) esittää ennallaan raajat. Tämä johtuu siitä, että siellä on jo vaurioitunut imunestejärjestelmän paikallaan syntymähetkellä. Riippumatta siitä, tapahtuuko alkaen in-utero ongelma tai on geneettisesti perustuva mahdollisuus on olemassa.

Selkeänä esimerkkinä tästä ovat omassa aseita. Olen syntynyt kanssa bi-lateral Lymfedeema – (Lymfaödeema) ja jaloissa. Koska teini-ikäinen, minulla alkoi olla Lymfedeema – (Lymfaödeema) in my right hand. Viime vuonna seurauksena kuukauden IV ja piclines antibioottien minun vasen käsivarsi, se nyt swells. Tämä vuosi sen jälkeen, kun sijoittaminen on portata cath minun rinnassa, se näyttää Olen nyt ottaa "bloating" vatsaan, että minulla on koskaan ollut. Muut syyt perusasteen ja keskiasteen lymphedma potilaiden kokemukset uuden turvotusta vuonna ennallaan aloja ovat infektiot, IV terapia-aseiden, nesteen ylikuormittui, lymphatics nykyisten Lymfedeema – (Lymfaödeema) alueilla aiheuttaa nesteen "varmuuskopio" (eli jalat, vatsa), muita vahinkoja nykyisiin lymphatics johtuu fibroosi ja jopa vahinkoa, joka ennallaan.

Miten voin kertoa, jos Oma Lymfedeema – (Lymfaödeema) on levinnyt?

For käsivarren tai säären Lymfedeema – (Lymfaödeema) , vastaus on yllättävän yksinkertainen. Jos sinulla on jokin osa siitä, että on normaalia ja se alkaa turvota ilman näkyvää syytä, sinun tulee välittömästi epäillyn Lymfedeema – (Lymfaödeema) .

Olen havainnut, että monet näistä varoitusmerkeistä Lymfedeema – (Lymfaödeema) sovelletaan myös Lymfedeema – (Lymfaödeema) , että on alkanut levitä, joka uneffected osa. Esimerkiksi, jos käsivarsi on ennallaan ja se yhtäkkiä alkaa ohimenevää turvotusta, on selittämätön achiness ja / tai kipua, tämä voisi olla varoitusmerkkinä.

For vatsaan, vastaus ei ole niin yksinkertainen. Jos sinulla on äkillinen turpoaminen vatsan kanssa mitään muutosta teidän ruokavalion rutiinia ja turvotusta on yritys, sinun pitäisi epäillä Lymfedeema – (Lymfaödeema) . Abdominal rasvaa (ylipainoisia osoitteesta ruokavalion) on paljon paljon pehmeämpiä kuin nesteen kertyminen johtuu edema.

Hoito:

Jos epäilet, tämä on tapahtunut teidän kanssanne, teidän pitäisi välittömästi keskustelemaan ongelman kanssa therapis ja lääkäri ja aloittaa asianmukainen hoito.

Erityinen kohtelu on ainoa riippuu sinun ja henkilökohtainen tilanne.

Asiakas saa juuri tarvitse ylimääräisiä istuntoja, mld / CDT, tai saatat joutua muuttamaan vahvuus kompression vaate olet käyttänyt, tai säädä miten olet bandaging raajassa kulkevaa. Your terapeutin voi auttaa tässä asiassa.

Jos turvotus on nopeaa tai akuutti ja se on vakavasti asiana hengitys, toiminta tai liikkuvuutta, sinun on ehkä enemmän raju hoito-protokollaa.

Tässä tilanteessa, kehotan teitä on lääkärisi tehdä testejä nähdäkseen, onko se on ongelma, joka voisi aiheuttaa lisäkustannuksia turvotusta. Tämä on ratkaisevan tärkeää, kuten muut sairaudet kuten sydämen vajaatoiminta tai jopa veren hyytymistä tulee akuutteja turvotusta tai turvotus

Monet Lymfedeema – (Lymfaödeema) potilaat ilmaisevat turhautumista, kun heidän lääkäri ehdottaa tällaisen testauksen, mutta en voi sanoa riittävän voimakkaasti, että et voi vain olettaa, että kaikki uudet ja / tai äkillinen turpoaminen johtuu teidän Lymfedeema – (Lymfaödeema) . Voit yksinkertaisesti täytyy työskennellä lääkärisi kanssa auttaa sulje pois muita mahdollisia sairauksia.

Voit kääntää jokaisen sivun sivustomme käyttämällä Google kääntäjä meidän kotisivu:

Lymfedeema – (Lymfaödeema) Ihmiset

Lymphedema People

http://www.lymphedemapeople.com

Pat O'Connor
Perustaja ja pääjohtaja
patoco
Site Admin

Return to Lymfedeema; Lymfaödeema